Cyklistická a pěší doprava


Naší snahou je usnadnit cyklistům přepravu po městě a jeho okolí. Budováním koridorů či stezek pro cyklisty (jako se to podařilo například na Palackého ulici) pomáháme i motoristům. Kola se totiž pohybují v pro ně vyhrazeném prostoru a hustota provozu na silnicích je tak nižší.

Dobudovali jsme cyklostezku do Hostašovic

Propojili jsme cyklostezku přes bývalý železniční most s cestou „Tropickým údolím“ vedoucí na Čerťák

Vykoupili jsme areál bývalého Horního nádraží od Správy železnic pro potřeby města

Díky tomu bude letos bude dobudována cyklostezka na tělese bývalé trati k Hornímu nádraží, a to včetně chodníku pro chodce

V Bludovicích jsme cyklostezku rozšířili, aby na ji mohli využívat i chodci

Na areál Horního nádraží jsme nechali zpracovat studii na vybudování pumptracku a zázemí pro cyklostezku

Související odkazy


Vybudovali jsme nový přechod pro chodce u SVČ Fokus

Po několika jednáních s dopravní policii a projektantem se v roce 2021 podařilo vytvořit projekt, přechod byl dokončen v roce 2022.

Byl to také jeden z podnětů občanů z veřejného fóra.

Související odkazy


Vybudovali jsme nové stojany na kola u škol

  • Nové stojany na kola byly v roce 2021 vybudovány u ZŠ Komenského 66 a ZŠ Jubilejní.

Městská hromadná doprava a veřejná doprava


MHD zaznamenala v Novém Jičíně v posledních 16 letech dva zásadní kvalitativní skoky: první v roce 2006, kdy byl vytvořen systém skutečně městské dopravy rozdělený na několik linek, a poté v roce 2017, kdy se nám podařilo kompletně zajistit provoz MHD elektrobusy, začlenit ji do Ostravského dopravního integrovaného systému a tím pádem rozšířit tarif MHD i na příměstské spoje (lístky ze Straníka tak například zlevnily z 21 na 9 Kč). Na rozvoji MHD a jejím propojení s příměstskou dopravou pracujeme i nadále.

Zvýšili jsme frekvenci spojů MHD a zavedli pravidelné intervaly

Na podzim 2021 byly po 2 veřejných projednání a dotazníkovém šetření s cestujícími zpracovány nové jízdní řády MHD, které zavádí takzvanou „taktovou dopravu“ (tj. pravidelné odjezdy v určitou minutu).

Došlo k navýšení počtu spojů a zřízení nových zastávek (např. Tesco).

V té souvislosti byl také zvýšen počet spojů příměstské dopravy jezdících přes Loučku a Hřbitovní.

Od roku 2020 je celé město i jeho místní části (zóna ODIS 70) v režimu MHD, což znamená, že nejen ve městě, ale i v místních částech platí na příměstských linkách i linkách MHD jednotný tarif 9 Kč za jízdenku, která je navíc přestupní.

V roce 2019 byl navíc navýšen počet víkendových spojů do Straníku, Bludovic Žiliny.

Související odkazy


Stavíme a opravujeme autobusové zastávky

Zřídili jsme novou zastávku MHD v Šenově u TESCA.

Připravili jsme stavbu nových zastávek na Riegrové a ve Straníku na dolním konci.

Zrekonstruovali jsme zastávky Pod Svincem, Bludovice, Samoobsluha a Bludovice, škola.

Opravujeme zastávky na Bochetě a v Žilině u Partyzána.

Související odkazy


Linka 927 do Hranic na Moravě

Ve spolupráci s Kopřivnicí, Příborem a Moravskoslezským krajem jsme zřídili novou linku 927 v trase Kopřivnice – Příbor – Nový Jičín – Hranice na Moravě, která navazuje na dálkové vlaky

Kraj se na jejím provozu podílí 85 %, ostatní města dohromady 15 %

Po zkušebním provozu v roce 2021 bylo s krajem dohodnuto, že její provoz bude pokračovat

Související odkazy


Cyklobus do Beskyd

Od 1. května 2021 začal z Nového Jičína opět po 3 letech jezdit cyklobus do Beskyd. Spojili jsme se s KopřivnicíPříboremFrenštátem a Rožnovem pod Radhoštěm a financujeme jej společně.

Spoje jezdí od 1.5. do konce září každý pátek odpoledne na Pustevny, každý víkendový den na Pustevny a na Bumbálku a o letních prázdninách i každý všední den ráno na Bumbálku.

V roce 2022 přibyl také skibus, který jezdí v podobné trase.

Související odkazy


Individuální automobilová doprava


Ve svých plánech jsme neopominuli ani automobilovou dopravu. S tou nám výrazně pomůže dostavba takzvané „Palačovské spojky“, která by měla být hotova za tři roky. Samostatným problémem automobilové dopravy je parkování, které se intenzivně snažíme řešit již od počátku volebního období.

Vypracovali jsme dlouhodobou koncepci parkování

Garantem koncepce byl místostarosta Ondřej Syrovátka a byla  byla vypracována v letech 2019-2020. Zastupitelstvo ji schválilo 15.6.2020 včetně „akčního plánu“ na následujících 5 let.

Podle koncepce se nyní každý rok staví nová parkovací místa a modernizuje parkovací systém.

V roce 2021 byly v centru instalovány nové parkovací automaty, kde je nyní možné platit i kartou nebo mobilní aplikací.

Související odkazy


Budujeme a modernizujeme parkovací místa

Vykoupili jsme bývalý areál Telecomu na Hoblíkově ulici a připravili jsme jej na vybudování nového parkoviště pro centrum města. V roce 2022 se zpracovává projektová dokumentace v hodnotě 150 000 Kč, k realizaci dojde v roce 2023.

Rozšířili jsme parkoviště na Dlouhé ulici o 70 nových míst v souladu s Koncepcí parkování. Parkoviště je osázeno novými stromy a parkovací místa umožňují zasakování vody.

Zavedli jsme nový systém placení za parkování v centru města (tzv. „Smart parking“). Nyní je kromě mincí možné platit i pomocí mobilní aplikace, platební kartou.

Podpořili jsme vybudování rychlonabíječek pro elektromobily. První nabíječka byla vybudována u Kauflandu, další byla v roce 2021 instalována i na budově KVIC na ulici Štefánikova a nová je v plánu také na městském parkovišti u bazénu.

S AGELem jsme dohodli prodloužení parkování bez poplatku na parkovišti před nemocnicí.

Související odkazy


Pořídili jsme elektromobil a auto na CNG z dotace

Městský úřad pořídil v roce 2020 elektromobil Škoda Citigo a automobil Škoda Scala na CNG.

Na oba vozy jsme získali dotaci z OPŽP ve výši 251 000 Kč.

Související odkazy


Nové radary přispívají ke zklidnění dopravy

Začátkem roku 2020 byl umístěn první radar na ulici Revoluční poblíž nebezpečného přechodu pro chodce.

Nový radar byl v prosinci 2020 instalován také na ulici Palackého.

Další radar bude nainstalován v roce 2022 u v Bludovicích.

<!-- document.write('TOPlist'); //-->TOPlist